Přehnané kardio

p_525T_1

Při návštěvě fitness centra si čím dál všímám lidí, kteří tráví hodiny na různých kardio strojích, ale bez jakýchkoliv viditelných výsledků. Teda mimo udýchaného a zpoceného člověka. Dovolím, se předpokládat, že tito lidé mají za cíl buď zlepšit kondici anebo spálit nějaký tuk. Zde bych se pozastavil u spalování tuku a to ve třech bodech.

Na začátku aktivity se začíná spotřebovávat krevní glykogen. Ten vydrží na 30 – 45 minut (wikipedie dokonce uvádí až 90 minut). Rychlost spotřeby je závislá na intenzitě aktivity. A až po vyčerpání krevního glykogenu se začíná spalovat tuk. Proto je vhodnější před kardiem potáhnout nějaký železo nebo alespoň kladku.

Při spalování tuku je potřeba se pohybovat aerobním pásmu, což je 65 – 75 % max. tepové frekvence.

Výpočet maximální tepové frekvence 220 – věk. Jako příklad osoba, které má 25 let, má aerobní pásmo mezi 126 a 146 tepy za minutu. Pokud nemáte možnost měření, tak v aerobním pásmu jste schopni říct souvislou větu.

A pokud papkáte 2x denně v McDonald´s tak na ten pás ani nelezte.